رفتن به محتوای اصلی

شما اینجا هستید

رسانه ها در ترویج باورهای فرهنگی توسعه نقش دارند


21 آبان, 1396 - 14:38 -- شیشه گرها
دبیر شورای اطلاع رسانی استان:

رسانه ها در ترویج باورهای فرهنگی توسعه نقش دارند

دبیر شورای اطلاع رسانی استان گفت:رسانه ها در ترویج باورهای فرهنگی توسعه نقش دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

"نصرت الله علیرضایی" ظهر امروزدر نشست هم اندیشی مدیران و سرپرستان رسانه های استان قزوین با استاندار افزود: نقش و جایگاه رسانه ها در توسعه پایدار و متوازن بر هیچ کس پوشیده نیست و در جهان جدید که گفتمان حاکم بر آن گفتمان توسعه است، رسانه ها در تحقق آن نقش اثرگذاری دارند.
وی افزود: مهمترین عنصر اساسی در مناسبات اجتماعی مقوله تعامل و ارتباطات هست که نقش رسانه ها در ارتباطات اجتماعی بین شهروندان نقشی برجسته است و نمی توان جامعه ای بدون وجود رسانه تصور کرد.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان ادامه داد: تنها در سایه قدرت و نقش اثرگذار رسانه هاست که  متفکران از پدیده ای به نام دهکده جهانی  در شرایط امروزسخن می رانند که با استفاده از ابزار رسانه ها همه ساکنین این کره خاکی می توانند خواسته ها و انتظارات و نقطه نظرات خود را در کمترین زمان ممکن به کل جهان مخابره کنند و اثرگذاری خود را داشته باشند.
علیرضایی گفت:  در ایران نیز در طول 150 سال گذشته مهمترین دغدغه متفکران،روشنفکران،شخصیت ها، دولت ها،سیاستگذاران و برنامه ریزان و اصحاب فکر و فرهنگ که رسانه ها نیز جزئی از این مجموعه هستند مساله توسعه و تلاش، هم اندیشی و چاره جویی برای توسعه و پیشرفت کشور بوده است و در این راستا به نقش باورهای فرهنگی ملازم با توسعه توجه کرده اند
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین بیان داشت: شعار و دغدغه اصلی و کلیدی استاندار قزوین از بدو ورود به استان مساله توسعه پایدار و متوازن می باشد که هم در جلسه معارفه و هم در نشست های مختلف اقتصادی،سیاسی و فرهنگی بیان و مطرح شده است.
علیرضایی اظهار داشت: بدون تردید رسانه ها در تحقق این شعار نقش انکارناپذیری دارند و در استان قزوین،رسانه ها از تنوع و تکثری که برخوردار هستند می توانند از منظرها و ابعاد مختلف این موضوع را پیگیری و در سرعت بخشیدن به روند توسعه نقش خود را ایفا کنند.
علیرضایی با بیان اینکه مدیریت ارشد استان به تاثیرگذاری رسانه ها در توسعه معتقد است،افزود: رسانه ها می توانند باورها،نگرش ها و ارزش های ملازم با توسعه را در نقش، ذهن و زبان شهروندان زنده کنند و مسیر توسعه قزوین را سرعت ببخشند و یا بالعکس باورهایی را که در مسیر توسعه محدودیت ایجاد کرذده و نقش ترمز را دارند تقویت کنند که در این خصوص رسانه ها  باید آگاهانه رفتار و برخورد خود را داشته باشند.