رفتن به محتوای اصلی

شما اینجا هستید

توسعه صادرات با ظرفیت شناسی و بازاریابی امکان پذیر است


23 ارديبهشت, 1397 - 19:18 -- شیشه گرها
استاندارقزوین:

توسعه صادرات با ظرفیت شناسی و بازاریابی امکان پذیر است

حبیبی: ضرورت احداث پایانه صادراتی در استان
استاندارقزوین گفت:توسعه صادرات غیر نفتی با ظرفیت شناسی و بازاریابی امکان پذیر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

" عبدالمحمد زاهدی" ساعتی پیش در نشست درکارگروه توسعه صادارت غیر نفتی استان قزوین، با بیان این مطلب افزود: توسعه صادرات با ظرفیت شناسی و بازاریابی امکان پذیر است و با ساختار مناسب و کارشناسی شده می بایست در کسب بازارهای هدف گام برداریم.
استاندار قزوین ادامه داد: تدوین یک برنامه عملیاتی برای افزایش میزان صادرات غیرنفتی در استان یک امر مهم و ضروری است که می بایست مورد توجه مدیران و صادرکنندگان قرار گیرد.
زاهدی با تاکید بر تقویت امر تولید و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، صنعتی و... ادامه داد: برای حضور پررنگ در بازارهای جهانی توجه به افزایش کیفیت تولیدات داخلی مورد تاکید است و حمایت از تولیدکنندگان، رفع موانع تولید و صادرات نیز این امر را سرعت می بخشد.
استاندار قزوین در ادامه از دستگاهای عضو کارگروه خواست تا  بانک اطلاعاتی از ظرفیت های صادراتی  استان به همراه لیستی از صادرکنندگان تهیه و در اختیار دفتر وزارت امور خارجه استان قرار دهند.
معاون امور اقتصادی استاندار نیز در این نشست در سخنانی بر ضرورت احداث پایانه ی صادراتی در استان تاکید کرد.
منوچهر حبیبی ادامه داد: علی رغم وجود ظرفیت های فراوان صادراتی در بخش کشاورزی استان ولی میزان صادرات در این حوزه قابل قبول نیست و علت عمده این امر نیز نبود پایانه صادراتی در استان است که می بایست ظرف 3 ماه آینده این امر عملیاتی گردد.
 در ابتدای نشست گزارشی از حجم و وضعیت تجارت خارجی استان توسط مدیر کل صنعت، معدن و تجارت ارایه شد.

کلید واژه ها: