رفتن به محتوای اصلی

شما اینجا هستید

عملکرد بخش بازرسی، اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی تشریح شد


19 مهر, 1397 - 12:37 -- اداره کل روابط ...
توسط حمزه یی؛

عملکرد بخش بازرسی، اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی تشریح شد

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری اقدامات بخش بازرسی را در شش ماهه نخست امسال تشریح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

"اسداله حمزیی" گفت: بازرسی از دستگاههای اجرایی و کلیه دستگاه هایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند وظایف اصلی این اداره کل،  وظایف اصلی دفتر بوده و به دو صورت از دستگاه ها انجام می گردد:
1-    نظارت و بازرسی از دستگاههای اجرایی  ، فرمانداریها ، بخشداریها و شهرداریها در سطح استان به صورت محسوس و نامحسوس
2-    بازدید دوره ای و موردی از دستگاههای دولتی به منظور نظارت بر حسن اجرای طرح های در دست اقدام ، تهیه گزارش در خصوص علل و عوامل نارضایتی احتمالی مردم همراه با تجزیه و تحلیل و ارائه پیشنهاد و راهکار عملی
مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی  استانداری در  ادامه افزود: در راستای نظارت بر  اجرای تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان "حقوق شهروندی در نظام اداری"  و  بند 2 ماده (18) و ماده (17) تصویب نامه مذکور و  دستورالعمل شماره 1127128 مورخ 28/12/95 "میز خدمت" و به منظور  ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان از عملکرد دستگاههای اجرایی، این اداره کل در شش ماهه اول سال از کلیه دستگاه های اجرایی و فرمانداریها و شهرداریها 97 اقدام به بازرسی نمود. و گزارش های تحلیلی و بازخوردهای لازم به منظور برطرف نمودن موانع و مشکلات احتمالی در پیش روی اجرای دستورالعمل میز خدمت و حقوق شهروندی در نظام اداری به دستگاه های اجرایی اعلام گردید.
حمزئی در ادامه به بازرسی های صورت گرفته در در شش ماهه اول سال  97 اشاره نمودند و اظهار داشتند: در این بازه زمانی بازرسی دوره ای از 6 فرمانداریها ، 10 شهرداری  و 60 دستگاه های اجرایی بازرسی  صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: بازرسی های انجام شده از دستگاه های اجرایی به صورت محسوس و نامحسوس در قالب حقوق شهروندی در نظام اداری و استقرار میز خدمت حضوری و الکترونیکی  صورت گرفته است.