رفتن به محتوای اصلی

شما اینجا هستید

ضرورت ایجاد اتاق گفتگو اولیاء و مربیان در مدارس استان


25 شهريور, 1399 - 17:11 -- خبر
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد :

ضرورت ایجاد اتاق گفتگو اولیاء و مربیان در مدارس استان

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بر ضرورت ایجاد اتاق گفتگو اولیاء و مربیان در مدارس به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته استان تاکید کرد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه‌ اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان استان که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد گفت  : بحران کرونا یک وضعیت غیرمترقبه  بود که علاوه بر مضایق و مشکلات متعددی که ایجاد کرد  باعث غافلگیری خانواده‌ها و نظام آموزشی شد .
مریم بیدخام با اشاره به استفاده از ظرفیت های آموزش مجازی در ایام کرونا اظهار کرد : همکاری و مشارکت خانواده ها، در امر آموزش غیر حضوری سبب اثربخشی اینگونه آموزش ها می شود چرا که آموزش تعطیل بردار نیست .
وی تصریح کرد : ویروس کرونا با تمام سختی هایی که برای جامعه ایجاد کرد اما به موازات آن موجب گسترش بهداشت و سلامت، ایجاد شبکه های شاد و رشد در آموزش و پرورش، تولید محتواهای آموزشی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما در امر آموزش شده است.
بیدخام با بیان اینکه کرونا باعث ایجاد سبک جدید زندگی شد اظهار کرد :  اکنون عملا  آموزش در درون خانواده اتفاق می افتد و مدرسه پشتیبان است
وی آموزش غیر حضوری را دارای  مزایا و معایبی دانست و افزود : ولی با در نظر گرفتن تمامی جوانب مزایا و نقاط قوت آموزش غیر حضوری بیشتر است که برای نکات منفی و نقصان آن بایستی برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد که آموزش سواد رسانه ای خانواده ها از آن جمله است .
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایجاد اتاق گفتگو اولیاء و مربیان در مدارس  استان را ضروری برشمرد و اظهار کرد : انجمن اولیا و مربیان نمادی از مشارکت خانه و مدرسه است به گونه ای که اعضای آن با مشاوره وهمفکری مسیری را برای تعلیم و تربیت مناسب آینده سازان تبیین می کنند 
وی با بیان اینکه  سه ضلع خانواده، مدرسه و جامعه  هر سه در توفیقات و ناکامی‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان دخیل هستند افزود :  با توجه به ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه های مختلف روانشناسی و‌ مددکاری این آمادگی وجود دارد که تشکل‌های مردم نهاد با حضور در مدارس کمتر توسعه یافته همکاری مستمری را در حوزه های مختلف با آموزش و پرورش داشته باشند.
بیدخام با تاکید بر ضرورت گسترش سواد رسانه ای برای والدین اظهار کرد : آگاهی والدین نسبت به فضای مجازی و سواد رسانه ای می تواند بر کاهش آسیب های شبکه های اجتماعی تاثیرگذار باشد. وی افزود : والدین باید با آگاهی کافی نسبت به ظرفیت فضای مجازی نقش خود را در تربیت و آموزش سواد رسانه ای بیش از پیش برعهده بگیرند
بیدخام تصریح کرد : به جهت اهمیت موضوع لازم است سواد رسانه‌ای تربیتی ویژه والدین و دانش آموزان درخصوص استفاده از فضاهای مجازی و اجتماعی توسط متولیان امر  افزایش یابد تا با مدیریت صحیح از این ظرفیت استفاده شود .
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایجاد اتاق گفتگو اولیاء و مربیان در مدارس  استان را ضروری برشمرد و اظهار کرد : انجمن اولیا و مربیان نمادی از مشارکت خانه و مدرسه است به گونه ای که اعضای آن با مشاوره وهمفکری مسیری را برای تعلیم و تربیت مناسب آینده سازان تبیین می کنند 
وی با بیان اینکه  سه ضلع خانواده، مدرسه و جامعه  هر سه در توفیقات و ناکامی‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان دخیل هستند افزود :  با توجه به ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه های مختلف روانشناسی و‌ مددکاری این آمادگی وجود دارد که تشکل‌های مردم نهاد با حضور در مدارس کمتر توسعه یافته همکاری مستمری را در حوزه های مختلف با آموزش و پرورش داشته باشند