شرح وظایف دفتر استاندار
1. پیگیری، ساماندهی و تسهیل در روند انجام سریع و دقیق کلیه امور مربوط به دفتر استاندار.
2. برقراری ارتباط و تعامل پویا و کارآمد با دفاتر وزارتی ستاد وزارت کشور.
3. برنامه ریزی و پیگیری برگزاری منظم و به موقع جلسات مطرح در قوانین موضوعه و نیز آماده سازی مطالب و اطلاعات مورد نیاز.
4. برقراری ارتباط با واحدهای استانی دستگاههای دولتی در جهت تسریع در انجام وظایف و مأموریت های محوله.
5. ایجاد زمینه های لازم برای انجام برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر وظایف و فعالیت های موظف استانداری ها.
6. انجام وظایف امور دفتری استاندار و برقراری ارتباط و هماهنگی با حوزه مدیریت داخلی استانداری و واحدهای استانی دستگاههای اجرایی، سازمان ها و نهادهای ذیربط.
7. نظارت، هماهنگی و برنامه ریزی فعالیت هایی که به موجب تشکیلات مصوب تحت نظر استاندار انجام می پذیرد.
8. برنامه ریزی و انجام هماهنگی های لازم درخصوص وظایف محوله با فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری های استان.