‍ فرماندار شهرستان آبیک:

رعایت طرح الگوی کشت برای مدیریت منابع آب و بهره وری کشاورزی شهرستان ضروری است

  • 04 Apr 2024
  • شناسه مطلب: 1227439
  • تعداد بازدید : 38

حجت اله مددخانی  فرماندار شهرستان آبیک در جلسه شورای کشاورزی که با دستور بررسی الگوی کشت شهرستان برگزار شد، ارائه الگوی کشت در راستای حفظ منابع آبی و تعادل در عرضه و تقاضا محصولات را از مطالبات به حق کشاورزان دانست.

 در آستانه فرا رسیدن فصل بهار  با ریاست حجت اله مددخانی فرماندار و با حضور  بخشداران، معاونت بهبود و بهره برداری و کارشناسان جهاد کشاورزی استان ، مدیریت و کارشناسان جهاد کشاورزی، جمعی از اعضای نظام صنفی، نمایندگان کشاورزان، جلسه شورای کشاورزی با دستور جلسه بررسی الگوی کشت سال زراعی ۱۴۰۳_  ۱۴۰۲ در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان در این جلسه ضمن تاکید بر نظارت مستمر بر نحوه اجرای طرح الگوی کشت، تصریح کرد: مرام دولت سیزدهم تبعیض قائل شدن نیست و ضمن رصد کشاورزان ویژه مجموعه های کشاورزی چنانچه الگوی کشت ویژه در محصولات آب بر رعایت نشود، موضوعات در شورای تأمین مطرح و پس از اخذ تصمیم، بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد. گفتنی است هدف از ارائه و اجرای الگوی کشت مدیریت کاشت، داشت و برداشت متناسب با بازار نیاز منطقه از جمله ثابت ماندن سطوح‌ کشت غلات،کاهش کاشت محصولات آب بر، افزایش کشت محصولات راهبردی همچون چقندر قند و کلزا و ... است. عدم تخصیص به موقع آب کانال، افزایش بی رویه کشت محصولات کاهو و کلم و باز بودن دست دلالان این حوزه، پایین بودن کیفیت و عدم توزیع به موقع بذر، کود و سموم، عدم همخوانی الگوی کشت با درآمد کشاورزان، عدم تخصیص به موقع سوخت و ... از عمده مطالبات کشاورزان در این جلسه بود.


اشتراک گذاری