رییس کمیته فناوری اطلاعات:

آمادگی زیرساخت های ارتباطی استان برای برگزاری انتخابات

  • 03 Jun 2024
  • كود الأخبار: 1477459
  • تعداد بازدید : 50

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان قزوین خبر داد: زیرساخت و بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی و نیمه الکترونیکی در استان از آمادگی های لازم برخوردار است.

"یاور عابدی" مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری قزوین در اولین جلسه کمیته فناوری اطلاعات اظهار داشت: کمیته فناوری اطلاعات آمادگی های لازم از حیث زیرساخت‌های فنی و منابع انسانی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در روز ۸ تیرماه سال جاری را دارد.

وی افزود: در انتخابات سال گذشته از ۲۶ فرایند انتخابات ۲۵ فرایند به صورت الکترونیکی انجام و ۹۹.۶ درصد از استعلامات صورت گرفته در روز اخذ رای به صورت آنلاین ثبت شد که نتیجه بسیار خوبی محسوب می شد.

عابدی بیان کرد: کلیه تمهیدات لازم زیرساختی، فنی و امنیت سایبری برای انتخابات پیش رو اتخاذ و برنامه ریزی های لازم صورت پذیرفته است و به یاری خداوند مشکل خاصی در برگزاری انتخابات نخواهیم داشت.

این مسئول در ادامه به تهدیدات سایبری اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای شبکه داخلی مجموعه استانداری، فرمانداریها و بخشداریها و همچنین نقاط حساس در استان انجام شده است و نقاط آفلاین اخذ رای در حال بررسی جهت برقراری ارتباط یا بهبود سازی می باشد.

در پایان رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان به اهمیت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: ضمن تشکر و قدردانی از تمامی دست اندرکاران انتخابات در سال ۱۴۰۲، از تمامی دستگاه های اجرایی استان انتظار می رود در انتخابات ۸ تیرماه سال جاری همکاری و همراهی لازم را با دست اندکاران انتخابات داشته باشند.

در این جلسه مهندس نصرآبادی مدیر مخابرات منطقه قزوین، معاونین و نمایندگان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمالغرب، مدیریت ارتباطات زیرساخت، اداره کل پست، شرکت توزیع نیروی برق استان حضور داشتند.


يشارك