فراخوان طرح کاج ( کاهش آسیب های جاده ای) تا پنجم مرداد ماه تمدید شد

  • 22 Jul 2024
  • كود الأخبار: 1610113
  • تعداد بازدید : 7284

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین،


محسن اسماعیلی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل  و ترافیک استانداری قزوین با اشاره به فراخوان طرح ملی کاج، بیان کرد: طرح ملی کاج با هدف حفظ جان و مال مردم در راه‌ها و کاهش هزینه‌های کلان ناشی از خسارات جانی و مالی تصادفات جاده‌ای توسط معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
 
وی افزود: این فراخوان به دنبال ارائه راهکارهای دانش بنیان برای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای و کاهش سوانح و تلفات آن است؛ اعلام تقاضا محصول و خدمات مشخص، خدمات و تسهیلات ویژه طرح ملی کاج، اجرای پایلوت طرح های منتخب، حضور طرح های منتخب در نمایشگاه نمادایران، خدمات و تسهیلات ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از جمله مزایای این طرح است. 

اسماعیلی بیان کرد: طرح ملی کاج به دنبال شناسایی شرکت های فعال در محور های دوربین جاده ای، آسفالت، تابلوها، مدیریت صحنه تصادف، خط‌کشی، حفاظ، روشنایی و مواد جایگزین نمک پاشی است. 

وی بیان کرد: در بخش محورهای دوربین جاده‌ای مواردی مانند نصب بر روی پهباد، ثبت سرعت غیرمجاز، تشخیص تصادف و ارسال مختصات، رعایت فاصله طولی، دید در شب جهت اعمال قانون، قابلیت استعلام هم زمان بيمه و معانيه فنی؛ در بخش آسفالت نیز مواردی مانند افزایش دوام و تاب لغزشی مورد انتظار است. 

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری قزوین یادآور شد: در بخش تابلوها نیزمواردی مانند VSL – VMS، فاقد ارزش سرقت، قابلیت اتصال راحت؛ در بخش مدیریت صحنه تصادف مواردی مانند موقعیت‌یابی، حضور به موقع عوامل مربوطه، تجهیزات نوین استفاده از پهپادها و در بخش حفاظ مواردی مانند  طراحی و ساخت حفاظ های جدید و افزایش دوام حفاظ های موجود و در حوزه خط کشی مواردی مانند رنگ و افزایش دوام مورد نظر است. 

وی با اشاره به ویژگی های مورد انتظار در این طرح، خاطرنشان کرد: محصول و موضوع باید به بلوغ فناوری رسیده و در مرحله تجاری سازی باشد همچنین محصول یا موضوع باید دارای فناوری و نوآوری ویژه باشد. 

اسماعیلی بیان کرد: از علاقمندان دعوت می‏‌شود پس از مطالعهRFP های مربوط به هر محور تا  5 مرداد ماه 1403 نسبت به تکمیل پروپوزال اقدام کنند. ( قابل دانلود از سایت https://evnd.co/5xGxm )، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 28421785-021 و 09205903350 تماس بگیرند یا با آدرس ایمیل Tad@isti.ir ارتباط برقرار کنند.


يشارك