حضور فعال قزوین در نمایشگاه اقتصادی اکسپو

  • 02 May 2024
  • شناسه مطلب: 1378738
  • تعداد بازدید : 18309

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین،

احمد بارگاهی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری قزوین با اشاره به حضور فعالان اقتصادی استان قزوین در نمایشگاه اکسپو، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شده است. 

🔹وی افزود: استان قزوین نیز  به منظور معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های صادراتی در بخش‌های مختلف فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زنجیره‌های ارزش‌ راهبردی در ۲ حوزه شوینده‌ها و کانی‌های غیرفلزی مانند کاشی، سرامیک و شیشه در این نمایشگاه حضور دارد.

بارگاهی یادآور شد: در این نمایشگاه هیئت‌هایی از کشور های ترکیه، چین،عراق، افغانستان، اتیوپی و قزاقستان نشست‌هایی با بخش خصوصی برگزار کردند و در خصوص واردات، صادرات و سرمایه‌گذاری بحث و گفتگو انج-ام شد که برخی از آنها منجر به انعقاد تفاهم‌نامه دوطرفه شده و دیدار با هیئت های کشورهای دیگر هم در دستور کار قرار دارد.

وی تأکید کرد: هدف این نمایشگاه اتصال فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران با سایر کشورهاست تا بتوانیم از این طریق هم در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی فعال باشیم هم زمینه صادرات محصولات تولیدی را فراهم کنیم.

گفتنی است نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی در کشور است که میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی خواهد بود.


اشتراک گذاری