حمایت از زوج های دهه شصت ساکن روستا های استان با اعطلای تسهیلات پنج میلیاردی

  • 24 Oct 2023
  • شناسه مطلب: 1131945
  • تعداد بازدید : 103

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گفت: در راستای حمایت از زوج های دهه شصت ساکن روستا، تسهیلات ۵ میلیارد ریالی از طریق مصوبه بانک مرکزی اعطا می شود

کبری علیخانی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین در گفتگو با روابط عمومی از اعطای تسهیلات ۵ میلیارد ریالی به زوج‌های جدید، متولد دهه ۶۰ ساکن در روستاهای استان قزوین خبر داد.

علیخانی با این اینکه اعطائ تسهیلات ازدواج برای جوانان از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: زوج‌های متولد دهه ۶۰ که تاریخ تولد آن‌ها از اول فروردین سال ۱۳۶۰ تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۶۹ است و تاریخ عقد آن‌ها از ۳۰ خرداد ماه سال جاری تا پایان سال باشد، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: این تسهیلات، مصوب بانک مرکزی است و نرخ سود آن ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماه تعیین شده است، این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال برای ازدواج، تا سقف ۲ میلیارد ریال برای خرید جهیزیه و ۲ میلیارد ریال دیگر نیز برای تسهیلات اشتغال در نظر گرفته شده است.

علیخانی یادآور شد: با توجه به محدودیت زمانی برای دریافت تسهیلات،‌ زوج‌های قزوینی ساکن در روستاهای استان که دارای شرایط هستند، می‌توانند با مراجعه به درگاه معاونت امور زنان ریاست جمهوری، از نحوه ثبت نام و جزییات بیشتر تسهیلات مطلع شوند.


اشتراک گذاری