لزوم رعایت مفاد ماده 82 قانون انتخابات/ متخلفین از شرکت در دوره های بعد انتخابات محروم خواهند شد

  • 27 Feb 2024
  • شناسه مطلب: 1211699
  • تعداد بازدید : 267

معاون استاندار گفت:  متخلفین از شرکت در دوره های بعد انتخابات محروم خواهند شد

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین،

عباس کاظمی، معاون استاندار و رییس ستاد انتخابات استان قزوین با تشریح تخلفات انتخاباتی و نحوه برخورد با آن، تأکید کرد: طبق ماده ۸۲ اصلاحی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی از اقدامات تخلف محسوب می‌شود و مجازات آن ماده ۱۹ قانون مجازات و محرومیت از داوطلبی در 2 دوره نمایندگی مجلس است.
 
وی افزود: این ماده به فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات توسط نامزدها، احزاب، گروه‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی اشاره دارد که لازم است توسط کلیه نامزدها و هواداران آن ها به طور کامل رعایت شود.

این مسئول افزود: وعده‌های خارج از اختیارات قانونی نمایندگی توسط نامزدها، هرگونه تخریب تهدید، هتک حرمت و حیثیت اشخاص حقیقی و حقوقی، نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوار نویسی، تخریب یا پاره کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی در مهلت قانونی تبلیغات که در محل مجاز الصاق شده از جمله موارد مهمی است که در این قانون به عنوان تخلف به آن اشاره شده است.

کاظمی یادآور شد: با این نوع از تخلفات به صورت جدی برخورد می شود  و تا کنون نیز برای تعدادی از ستادها و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی پرونده تشکیل شده و این تخلفات به مقامات قضایی ارجاع  داده شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا مطرح شده است نامزدها نه تنها در قبال رفتارهای خود بلکه در قبال رفتار هواداران خود نیز مسئول هستند و اگر این تخلفات از جانب هوادران نیز اتفاق بیفتد باید نامزد انتخاباتی پاسخگو باشند.
 
رییس ستاد انتخابات استان قزوین در پایان تأکید کرد: اقدام مغایر امنیت ملی نظیر ایجاد تفرقه قومی و مذهبی، نصب یا توزیع اقلام تبلیغات انتخاباتی تهیه شده بدون رعایت مفاد این قانون، اختلال و برهم زدن اجتماعات و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها و در نهایت استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی نیز از دیگر موارد اشاره شده در این قانون است که انتظار داریم تا پایان مهلت تبلیغات توسط همه نامزدها رعایت شود.


اشتراک گذاری