استاندار قزوین:

افزایش جرایم رانندگی در کاهش تصادفات موثر خواهد بود

  • 13 May 2024
  • شناسه مطلب: 1412334
  • تعداد بازدید : 100

 

 
استاندار قزوین گفت: مدت ها بود با یک نگاه غیر حرفه ای برای افزایش جرایم رانندگی مقاومت میشد ولی امروز پذیرفته شده که جرایم افزایش پیدا کند و این موضوع به طور قطع در کاهش تصادفات موثر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین،

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در همایش کاهش تصادفات با مشارکت مردم اظهار داشت: موضوع مورد تاکید در برگزاری این جلسه قدردانی از دست اندرکاران خدمت رسانی به مسافرین به ویژه در ایام نوروز است که شامل پلیس راه، نیروهای جهادی و تمامی نیروهای امدادی می شود و این خدمات استان قزوین را تبدیل به یک استان موفق در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای کرده است.

وی افزود: ایده ای که تحت عنوان همیاران جهادی در استان اجرا شد در سال های بعد در کشور مورد استفاده قرار گرفته است و باعث خیر و برکات زیادی شده است. 

اعلایی گفت: رفع چالش و موضوع کاهش تلفات رانندگی که یکی از مسائل قابل توجه در کشور است پاسخ یک بعدی ندارد و معادله ای است که باید چندین متغیر در آن مورد لحاظ قرار بگیرد و به عنوان یک اولویت اساسی در کشور مورد توجه قرار گیرد. 

استاندار قزوین اضافه کرد: کاهش تصادفات و تلفات جاده ای به نظر می رسد در سال های گذشته به صورت جدی تری مورد توجه قرار گرفته است و مهم ترین مصداق این مهم را می توان در  افزایش جرایم رانندگی نام برد. 

نماينده عالی دولت در استان اظهار داشت: مدت ها بود با یک نگاه غیر حرفه ای برای افزایش جرایم رانندگی مقاومت میشد ولی امروز پذیرفته شده که جرایم افزایش پیدا کند و این موضوع به طور قطع در کاهش تصادفات موثر خواهد بود. 

وی با بیان اينکه دلایل متعددی در کاهش  تصادفات موثر است، گفت: افزایش جرایم رانندگی و کنترل هوشمند، سهل الوصول ترین اقدام برای کاهش تصادفات رانندگی است و با اجرای آن می توان در بازه زمانی کوتاه مدت اثرات مختلفی را مشاهده کرد. 

اعلایی گفت: وقتی تخلف یک شخص منجر به فوت و صدمه دیدن به یک خانواده می شود باید با متخلف به شدت برخورد و آن را جریمه کرد تا مشکلات کاهش یابد. 

استاندار قزوین اضافه کرد: مجموعه مدیریتی استان عزم و اراده جدی در کاهش تلفات جاده ای دارد و در ۳ سال گذشته با اقدامات و ابتکارات مختلف از جمله همیاران جهادی پلیس و جریمه ویژه عدم رعایت فاصله طولی به اجرای این مهم پرداخته است. 

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: رفع نقاط حادثه خیز و مسدود شدن دسترسی های غیر مجاز به بزرگراه ها از دیگر اقدامات مجموعه مدیریتی استان برای کاهش تلفات جاده ای است که امیدواریم موثر واقع شود.


اشتراک گذاری