اداره کل حراست - استانداری قزوین
شرح وظایف
- برنامهریزی،ساماندهی و نظارت و هدایت کلیه فعالیتها و اقدامات تأمینی جهت جلوگیری از دسترسی عوامل غیرمجاز به پرسنل ،تأسیسات و اسناد و مدارک و تجهیزات و مخابرات استانداری و فرمانداریها و بخشداریها و شهرداریهای استان.
- نگهداری و حفاظت اطلاعات مربوط به پرسنل استانداری،واحدهای تابعه و جمعآوری اطلاعات موردنیاز جهت ارائه گزارشهای نوبهای و موردی به استاندار .
- بررسی و تعیین رده حراستی پرسنل جهت دسترسی به اسناد طبقهبندیشده.
- اظهارنظر در موردپذیرش یا عدم پذیرش داوطلبان ورود به خدمت به استانداری و فرمانداریها و بخشداریها و شهرداریهای استاند مطابق قوانین و ضوابط مصوب و رسیدگی به شکایات واصله در مورد آنها.
- اعلام صلاحیت پرسنل جهت تصدی مشاغل و داوطلبان اشتغال ،انتقال و مأموریت به استانداری و واحدهای تابعه.
- بررسی در مورد متقاضیان دریافت سلاح با همکاری دستگاههای ذیصلاح.
- صدور کارت شناسایی کارکنان و انجام کلیه امور مرتبط با اسناد طبقهبندیشده.
- نظارت و مراقبت بر نحوه اجرای امور مربوط به حراست اخبار،اسناد ،پرسنل و تأسیسات واحدهای تابعه.
- حفاظت از اطلاعات سختافزاری ،نرمافزاری و ارتباطات رایانهای مجموعه استانداری،فرمانداریها،بخشداریها و واحدهای تابعه.
- اجرای طرحهای آموزشی مربوط به حراست بر اساس دستورالعملهای صادره از طرف وزارت کشور .
- تهیه و کشف رمز و ثبت و صدور نامهها و دریافت و ارسال نامههای طبقهبندیشده استانداری.
- ارتباط مستمر با واحد حراست وزارت کشور بهمنظور ایجاد هماهنگی در امور مربوط و اخذ خطمشیها و دستورالعملهای لازم.
- پیشنهاد طرحهای حراستی و حفاظتی متناسب موقعیت استان به واحد ذیربط در وزارت کشور.
- استفاده از وسایل اطلاعرسانی ازجمله بیسیم و تلکس در انجام امور محوله برحسب ضرورت.